کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج)

شهرستان طبس

این کانون از زیر مجموعه های اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان طبس بوده و واقع در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) می باشد.
آدرس کانون :
میدان امام خمینی-کوچه ی کنار بانک تجارت-مسجد و کانون حضرت صاحب الزمان (عج)
آدرس ایمیل کانون :
kanoonesahebzaman@gmail.com

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۳ ب.ظ

گوگوش؛ از رقاصی تا «چالش سنگ روی یخ»!



«فائقه آتشین» مشهور به «گوگوش» خواننده‌ای لس‌آنجلسی است که پس از سال‌ها با برنامه “آکادمی‌موسیقی” شبکه انگلیسی «من و تو» (manoto) مطرح شده است. وی با اینکه در این شبکه شروعی پرسروصدا داشت، اما پس از دو دوره اجرای پرتنش، از دست دادن اقبال مورد انتظار و افتادن در سراشیبی سقوط، مجبور شد آن را تعطیل کند. وی پس از تعطیلی برنامه مذکور کمتر در بین رسانه‌ها ظاهر شد، تا اینکه با حرکت موسوم به «چالش سطل آب یخ» تلاش کرد دوباره خودنمایی کند، چالشی که او را بیشتر سنگ روی یخ کرد!

گوگوش هنگامی‌که کودک بود به همراه پدرش دوره‌گردی می‌کرد. با نمایش‌های خیابانی، آوازه‌خوانی و رقص‌های او بود که پدرش زندگی را می‌گذراند. دو سال بیشتر نداشت که والدینش از هم جدا شدند و او شد فرزند طلاق. مادرش هم بعد از جدایی، با فردی یهودی ازدواج کرد.

گوگوش در کنار پدرش

گوگوش در کنار پدرش

زندگی زناشویی فائقه آتشین نیز مانند دوران کودکی‌اش چندان مطلوب نبود و او را واداشت تا ۴ بار تن به ازدواج دهد.

گوگوش از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴، همسر «محمود قربانی» کاباره‌داری پرنفوذ و ثروتمند، بسیار بداخلاق و دائم‌الخمر بود که بارها زنان خواننده آن دوران را کتک زده بود. گوگوش هم ناچار بود علاوه بر تحمل تحقیرها، تمام درآمد فعالیت خود در کاباره را به محمود قربانی بدهد.

گوگوش و محمود قربانی

گوگوش و محمود قربانی

گوگوش پس از طلاق گرفتن از محمود قربانی با “بهروز وثوقی” (۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵) برای رهایی از دست شوهر اولش ازدواج کرد. گوگوش برای رهایی از آن زندگی جهنمی، به این هنرپیشه معروف فیلم‌فارسی پناه برد که در دهه پنجاه در اوج شهرت قرار داشت و پای ثابت مهمانی‌های دربار بود.

گوگوش و بهروز وثوقی

گوگوش و بهروز وثوقی

گوگوش در سال ۱۳۵۶ با «همایون مصداقی» کارگزار بیمه ازدواج می‌کند و پس از انقلاب مورد رأفت اسلامی‌قرار گرفته و به او اجازه داده می‌شود سال‌ها در ایران بماند. وی که میزان تحصیلاتش زیر سیکل است، در سال ۱۳۶۸ از همسر سوم خود نیز طلاق می‌گیرد.

گوگوش و همایون مصداقی در سال 1360

گوگوش و همایون مصداقی در سال ۱۳۶۰

وی در سال ۱۳۷۰ برای چهارمین بار شوهر می‌کند و بالأخره در سال ۱۳۷۹ به بهانه بازی در اثر سینمایی شوهر چهارمش «مسعود کیمیایی» از کشور خارج می‌شود و فعالیت‌های ضدفرهنگی خود را پس از سال‌ها از سر می‌گیرد.

گوگوش و مسعود کیمیایی

گوگوش و مسعود کیمیایی

گوگوش تنها یک فرزند پسر به نام کامبیز دارد که محصول ازدواج نخست او با کاباره‌دار معروف است. کامبیز در لس‌آنجلس با موسیقی رپ ایرانی آغاز به فعالیت می‌کند اما خوی سرکش و خشن به ارث برده از پدر، مسیر او را تغییر می‌دهد و به مشاغلی چون بادیگاردی می‌کشاند. نزدیکانش می‌گویند که او تحت تأثیر رفتارهای ناهنجار پدرش به مشکلات روحی دچار است و به همین دلیل همسرش او را ترک کرده است. پسر گوگوش همچنین از طرف پدری با شهرام K (خواننده دائم‌الخمر لس‌آنجلسی) برادر است. مادر شهرام هم مثل گوگوش مدت کوتاهی با محمود قربانی زندگی کرده بود.

کامبیز قربانی فرزند گوگوش

کامبیز قربانی فرزند گوگوش

گفته می‌شود، فائقه آتشین فرزند دیگری نیز دارد که حاصل رابطه نامشروع وی با محمدرضا پهلوی است. «شادی پهلوی» که چندی پیش مدعی ازدواج پنهانی شاه مخلوع و گوگوش است، توانسته بود از طریق آزمایش DNA نسبت فامیلی‌اش با خاندان سلطنتی را ثابت کند. او همچنین از کامبیز قربانی خواسته بود با حضور در ترکیه، به همین آزمایش تن دهد تا خواهر و برادری‌شان اثبات شود.

شادی پهلوی

شادی پهلوی

آکادمی‌موسیقی گوگوش که در سالهای اخیر از شبکه «من و تو» پخش می‌شد، یک برنامه تلویزیونی بود که ظاهرا با هدف شناسایی استعدادهای ناشناخته در موسیقی پاپ ایرانی تأسیس شد. گوگوش به همراه هومن خلعتبری و بابک سعیدی تیم داوری این برنامه را تشکیل می‌دادند. طی این برنامه عده‌ای معرفی می‌شدند و در معرض انتخاب مخاطبان این شبکه قرار می‌گرفتند.

معرفی بی‌ضابطه برخی چهره‌ها و حذف مشکوک برخی دیگر از گردونه رقابت، زمینه‌ساز نارضایتی و متهم شدن دست‌اندرکاران آکادمی‌به «تقلب» شد و در نهایت به تعطیلی و توقف این پروژه در سال ۲۰۱۴ انجامید. علاوه بر تقلب، سوءاستفاده ابزاری و غیراخلاقی عوامل آکادمی‌از شرکت‌کنندگان، اختلاف هیأت داوری برای ادامه کار، ارتباط گوگوش با هومن خلعتبری و … همگی از جمله عواملی بودند که آکادمی‌را به بن‌بست رساند.

شاید حاشیه‌های ارتباط گوگوش با هومن خلعتبری، پررنگ‌ترین چالش این آکادمی‌بود. داستان تا بدان‌جا پیش رفت که هر دو وادار به واکنش شدند و لب به گلایه گشودند و به مخاطبان ناراضی خود حمله کردند.

ارتباط صمیمی‌گوگوش و فرح دیبا

ارتباط صمیمی‌گوگوش و فرح دیبا

بالاخره کار به قدری برای گوگوش سخت شد که او را از تعطیلی آکادمی‌ناگزیر کرد. وی تا مدت‌ها جلوی دوربین ظاهر نشد تا اینکه ناگهان خبر حمایت او از «همجنس‌بازان» در قالب یک ترانه، سروصدای بسیاری به راه انداخت. البته او پیش‌تر توانسته بود طیفی از این افراد منحرف را در دوران فعالیت آکادمی‌موسیقی شبکه «من و تو» دور خود جمع کند و انتشار این ترانه در حمایت از آنان، ادای دینی بود که نباید چندان عجیب به نظر برسد.

پس از انتشار ترانه سخیف گوگوش در حمایت از همجنس‌بازان، وی چندماهی به حاشیه رانده شد تا اینکه شکل‌گیری کمپینی به نام «چالش سطل آب یخ» مجددا این خواننده ۶۴ ساله را برای خودنمایی وسوسه کرد. در چالش آب یخ گوگوش دو اتفاق عجیب افتاد: یکی اینکه او به جای آنکه آب را روی سرش بریزد، پاهای خود را درون آب تشت قرار داد و دیگر اینکه از “گلشیفته فراهانی” ، “آنجلینا جولی” و “برد پیت” خواست تا او را اجابت کنند؛ درخواستی که هیچ‌گاه محقق نشد و نامبردگان اعتنایی به آن نکردند!

از طرف دیگر قرار دادن پاها در تشت به جای ریختن آب یخ بر سر، دستمایه تمسخر گوگوش در فضای مجازی شد. به‌عنوان نمونه کار گوگش به جایی رسید که “سینا ولی‌الله” مجری  شبکه «فارسی‌۱» رفتار فائقه آتشین را به سخره گرفت و کلیپی مشابه برای دست‌انداختن او تولید و در صفحات اجتماعی منتشر کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۱
کانون صاحب الزمان

نظرات  (۱)

Thank you very much for your information.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی